torsdag 18. juni 2009

Obama, du er en brutal fyr!!

Obama er en morder og et "ikke helt perfekt menneske". Sikkert, perfekte mennesker er det langt imellom, sånn bortsett fra meg og noen få andre selvsagt! Det er PETA, den amerikanske dyrevernorganisasjonen som nå går ut og kritsiserer Obama for at han klasket til ei hissg flue under et TV opptak. De syns det er fæle greier og syns at Obama og vi andre bør vise omsorg for selv de mest avskyelig dyr! Nå har de sendt han en "fluefangermaskin" som han kan fange fluer i og sende de ut i hagen etterpå, så han skal slippe å drepe i framtida....

Men jeg må da bekjenne at jeg nok heller ikke er helt perfekt, jeg har fra tid til annen klasket både fluer, mygg og klegg. Og så har jeg fisket makrell, senest i fjor høst. Så det var et slag å stå opp til dagens nyheter og finne ut at jeg ikke kan ansees som perfekt lenger.....

Eller er jeg det likevel, er det bare disse PETA folkene som er helt skrudde? Jeg velger å tro det, for skulle jeg ikke kunne klaske klegg, vil jeg måtte forlate Norge hver sommer, finne et sted som Svalbard eller helst Nordpolen å oppholde meg, uten klegg og mygg og annen elendighet som flyr rundt og biter.

Men det mest bekymringsfulle er jo at PETA ikke er noen tilfeldige tullebukker som vil komme i avisa ved å gå ut mot Obama, det er en stor organisasjon med avdelinger verden rundt og bare den amerikanske organisasjonen har over 18 mill dollar i banken. Og de tiltrekker seg støtte fra kjendiser av alle kulører og grader.

Det er jo i og for seg fint å være grei mot dyr, det bør alle være, men jeg syns også det er fint å bruke hodet av og til. Hvis det verste man kan kritisere Obama for er i ha drept ei hissig flue, må den mannen være ganske perfekt, spør du meg. I en verden full av elendighet og utfordringer blir jeg litt oppgitt når man lager svære organisasjoner og samler store pengesummer og så engasjerer seg i ei hissig flue! Det er på grensen, eller over grensen til det latterlige og stupide når et intervju med presidenten i verdens mektigste land om tiltak mot finanskrisen og hvordan vi kan unngå en ny, blir helt glemt, for det kom ei flue i veien? Er det rart verden går på dunken når vi mennesker prioriterer slik!

Nå må jeg avslutte, for jeg skal ut og sjekke om makrellen er kommet. Ja, du leste rett, Mr Perfect's going fishing!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar