lørdag 13. juni 2009

BNL kontra NPL

Vi skal nå lære oss BNL, brutto nasjonal livskvalitet. Det blir fint i disse arbeidsledighetstider. Vi har nok en BNL Minister med et departement med 5-600 ansatte før vi vet ordet av det. Og fylkesvise BNL kontorer, samlokalisert med NAV, for der er de visstnok ganske ulykkelige om dagen. Og de fylkesvis kontor organiserer så lokalkontorer i hver kommune, som har ansvar for en BNL koordinator i hver bydel/bygd, med kontaktpersoner i hver gate, hvert borettslag.

Jeg ser Dagfinn Høybråten har fått med seg andre på at dette skal utredes og forhåpentligvis innføres ganske snart. Men det er da helt unødvendig å utrede, slike modeller finnes jo i mange lykke-land allerede! Nord Korea har det, Vietnam har det, Cuba har det og det finnes sikkert mye godt materiell i gamle russiske arkiver om velfungerende statlige lykkefremmende organisasjoner. Jeg liker spesielt godt Stalins modell, der de hadde sentralt lykkefremmende vedtak på at kriminalitet ikke fantes i Sovjetunionen. Med så mye dritt man leser om i avisene idag, ville det nok hatt kjempeverkning om BNL departementet vedtok at det skal bli slutt på krimaliteten i Norge for eksempel fra 1.1.2010.

Men det skal nok utredes, organiseres og måles og handles her. Det skal diskuteres i partimøter og komiteer landet rundt. Selvangivelsen neste år har sikkert et "lykkevedlegg", der vi må krysse av for livskvalitetssituasjonen vår. Er det en ting som er sikkert, er at dette ikke kommer til å gjøre meg lykkeligere eller øke min livskvalitet! Mine små depresjoner og mørke øyeblikk, de vil jeg faktisk ha helt for meg selv! Uten politisk innblanding, uten at det skal rapporteres til SSB. Det eneste jeg er opptatt av og som alle andre, inkludert våre politikere, burde være opptatt av er NPL. NETTO PERSONLIG LIVSKVALITET. Og den kan ikke påvirkes gjennom politiske vedtak. Jeg ser KrF mener at man skal ha større drømmer enn lavere bompenger og billigere sprit. Kan så være, men drømmene mine får dere aldri, de skal jeg verne om og beskytte mot politikere så lenge det er liv i skrotten. NPL indexen min er min, den tilhører ikke politikere som vil ta kontroll over folks liv. Det største bidrag dere kan gi er Å LA OSS VÆRE I FRED!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar